دیزل ژنراتورها دارای طیف وسیعی از مزایا هستند. مزایای دیزل ژنراتورها شامل استحکام، طول عمر خوب، نیازهای نگهداری نسبتاً کم، راندمان بالا و ایمنی است.

موارد استفاده از دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها برای چندین نوع سناریو مناسب هستند:

· ژنراتور قابل حمل برای استفاده در محل کار

· افرادی که خارج از شبکه زندگی می کنند و به منبع برق قابل اعتماد نیاز دارند.

· پشتیبان برای باتری خورشیدی

· استفاده از دیزل ژنراتور در رویدادهای بزرگ

· برای مصارف کشاورزی و باغداری

· برای برق اضطراری مشاغل بزرگ در صورت قطعی برق مانند انبارها یا خدمات بهداشتی که به طور مداوم کار می کنند

· در صورت قطع برق در انواع مراکز خرید

یعنی یک دیزل ژنراتور می تواند در هنگام خاموشی برق خانه، کسب و کار یا خدمات ضروری خود را تامین کند. و در صورت لزوم می توانید از دیزل ژنراتور به عنوان منبع اصلی برق استفاده کنید.

چه اندازه دیزل ژنراتور مناسب است؟

اندازه و انواع مختلفی از دیزل ژنراتورها وجود دارد. این شامل مدل های قابل حمل از 6 کیلو ولت آمپر تا 11 کیلو ولت آمپر تا ژنراتورهای لوازم التحریر 3 فاز تا 2000 کیلو ولت آمپر یا حتی بزرگتر می شود.

ممکن است یک دیزل ژنراتور قابل حمل را برای تجارت، مزرعه یا خانه و استفاده پشتیبان انتخاب کنید. برای استفاده فشرده و مداوم، ممکن است به یک مدل ثابت 3 فاز بزرگ نیاز داشته باشید.

برای تعیین اندازه مناسب، باید در نظر بگیرید:

· برق مورد نیاز وسایل یا ماشین‌هایی که می‌خواهید از نظر وات کار کنید، هم برای راه‌اندازی و هم برای راه‌اندازی.

· این که آیا قصد دارید چندین قطعه از تجهیزات را همزمان اجرا کنید. اگر چنین است، برای رسیدن به مجموع باید الزامات هر کدام را جمع آوری کنید.

· تبدیل وات مورد نیاز به kVA. این کار با تقسیم kW مورد نیاز بر ضریب توان خروجی ژنراتور (معمولاً 0.8) انجام می شود. بنابراین، برای نیازهای 7 کیلو وات و ضریب توان 0.8، به یک ژنراتور حداقل 8.75 کیلوولت آمپر (7 تقسیم بر 0.8) نیاز دارید.

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با یک دینام برای تولید انرژی الکتریکی است. یک موتور احتراق تراکمی دیزل معمولاً برای کار با سوخت دیزل طراحی می شود، اما برخی از انواع آن برای سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار هستند.

در مورد دیزل ژنراتور، هوا به ژنراتور دمیده می شود تا زمانی که فشرده شود، متعاقباً سوخت دیزل تزریق می شود و با ترکیب این فرآیندها، تراکم باعث احتراق سوخت و راه اندازی ژنراتور می شود. هنگامی که ژنراتور شروع به تولید انرژی الکتریکی لازم می کند تا بر اساس نیاز تجهیزاتی که به آن متصل است توزیع شود.

بار الکتریکی دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور بر اساس بار الکتریکی که برای تامین آن در نظر گرفته شده انتخاب می شوند، بار الکتریکی بر حسب کیلو ولت آمپر اندازه گیری می شود. وظیفه مورد انتظار دیزل ژنراتور مانند اضطراری، برق اولیه یا مداوم و همچنین شرایط محیطی ارتفاع، دما و مقررات انتشار گازهای خروجی نیز باید در نظر گرفته شود.

زمان بهینه برای استفاده از دیزل ژنراتور

راحتی دیزل ژنراتورها در شرایطی استفاده می شود که منبع تغذیه مداوم است و سیستم ها باید بدون وقفه کار کنند. دیزل ژنراتورها معمولاً در بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، صنایع و سایر سازمان‌هایی استفاده می‌شوند که به منبع تغذیه نیاز دارند که نمی‌توان آن را مختل کرد. بسیاری از سایت‌های ساختمانی از دیزل ژنراتور به عنوان راهی برای تامین انرژی ابزار در مواقعی که دسترسی به شبکه‌های برق امکان‌پذیر نباشد، استفاده می‌کنند.

اگرچه دیزل معمولاً به عنوان سوخت گرانتر از بنزین شناخته می شود. دیزل ژنراتورها به دلیل اطمینان و دوام بیشتر نسبت به ژنراتورهای بنزینی دارای مزیت هستند. با توجه به مزایای استفاده از دیزل ژنراتور، آنها یک انتخاب محبوب برای بسیاری از کاربردها هستند. با این حال، در صورت نیاز به توان ثابت، دیزل ژنراتورها به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند تا از کارایی و طول عمر واحدها اطمینان حاصل شود و اطمینان حاصل شود که به درستی با سوخت ذخیره شده است تا بتواند عملکرد خود را انجام دهد.