تجهیزات صنعتی بسیار پرکاربرد هستند. شاید ما در طول روز حتی بدون این که متوجه باشیم از این محصولات استفاده کنیم. در این مقاله به بررسی انواعی از آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گیج فشار

روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری فشار استفاده می‌شود، اما رایج‌ترین آنها استفاده از آنروید یا گیج‌ فشار مکانیکی است. این تکنیک نه تنها موثر است، بلکه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و در طول دهه ها شاهد پیشرفت های کلیدی بوده است.

گیج فشار مکانیکی که نوعی ابزار دقیق است، از عناصر فلزی و پاسخگو به فشار برای اندازه گیری مقادیر فشار استفاده می‌کند. این عنصر می‌تواند هر شکلی داشته باشد، اما عملکرد آن این است که وقتی مقداری اختلاف فشار را احساس می کند، انعطاف پذیر است. هنگامی که عنصر تجهیزات صنعتی گیج خم می‌شود، تغییر شکل می‌دهد و جابجایی آن را می توان ثبت کرد و به یک حرکت چرخشی که در مقیاس اشاره گر نمایش داده می شود تبدیل کرد.

سه نوع گیج فشار

سه نوع اصلی گیج فشاروجود دارد که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این انواع گیج فشار، لوله بوردون، عنصر کپسول و دیافراگم هستند. این گیج فشارها دارای طراحی های متفاوت، دقت اندازه گیری و موارد استفاده منحصر به فرد هستند.

گیج فشار لوله بوردون

گیج فشار یک لوله صاف و جدار نازک با یک انتهای بسته است که به شکل مارپیچ یا C شکل می گیرد. لوله همچنین دارای سوراخی است که در آن فشار سیال اعمال می شود. هنگامی که فشار سیال کاهش می یابد، لوله این تجهیزات صنعتی شکل اولیه خود را به دست می‌آورد.

این تغییر در شکل لوله این تجهیزات صنعتی مقداری جابجایی در انتهای لوله گیج فشار ایجاد می‌کند که سپس با چرخ دنده ها و پیوندها به چرخش اشاره گر تبدیل می‌شود. لوله های بوردون فشار گیج را اندازه گیری می‌کنند و به دلیل حساسیت، دقت و خطی بودن عالی، جزو پرکاربردترین انواع گیج فشار هستند.

گیج فشار دیافراگم

این گیج فشار از جابجایی یک غشای انعطاف پذیر بین دو محیط برای اندازه گیری مقادیر فشار استفاده می‌کند. دیافراگم می تواند فلزی یا سرامیکی باشد که یک طرف آن در معرض جو باشد یا در برابر خلاء که فشار مطلق اندازه گیری می شود مهر و موم شده باشد. دیافراگم گیج فشار هنگام افزایش فشار خم می شود و باعث می شود چرخ دنده ها و اتصالات جابه جایی را به اندازه گیری های صفحه تبدیل کنند.

گیج فشار عنصر کپسول

گیج فشار عنصر کپسولی برای اندازه گیری هوا و گازهای خشک در فشارهای نسبتا کم طراحی شده اند. این تجهیزات صنعتی شامل دو غشای دایره ای است که در لبه بیرونی به هم وصل شده‌اند، جایی که یک دیافراگم دارای روزنه ای در وسط است که به محیط سیال اجازه ورود می‌ دهد.

در گیج فشار عنصر کپسولی هنگامی که اختلاف فشار بین محیط داخلی و خارجی سیال وجود دارد، محفظه منبسط یا منقبض می‌شود و مقداری جابجایی ایجاد می کند و امکان اندازه گیری فشار را فراهم می‌کند.

خرید گیج فشار

گیج فشار به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و این تجهیزات صنعتی دارای طرح‌های مختلفی هستند. هنگام انتخاب گیج فشار باید به ویژگی های منحصر به فرد آن و مناسب بودن آنها در استقرارهای مورد نظر خود توجه کنید. برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از واحدهای فشاری که دستگاه نمایش می‌دهد (ممکن است بر حسب bar، atm، torr و غیره باشد)، محدوده فشار و کلاس دقت.

هرچه برنامه های کاربردی شما به فشار حساس‌تر باشند، انحراف فشار کمتری در این تجهیزات صنعتی مورد نیاز است. موارد دیگری که باید در نظر داشته باشید سازگاری مواد با رسانه سیال، ایمنی و عمر مفید و لوازم جانبی اضافی مورد نیاز برای عملکرد بهینه است.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا چگونه کار می‌کند؟

روند کلی کار دیزل ژنراتور ولوو پنتا نسبتاً ساده است. با فرض اینکه شما مخزن دیزل ژنراتور ولوو پنتا را با سوخت دیزل با کیفیت پر کرده اید، هنگام راه اندازی این تجهیزات صنعتی موارد زیر اتفاق می افتد.

  • · هوا به دیزل ژنراتور ولوو پنتا دمیده می شود تا زمانی که فشرده شود.
  • · سوخت به موتور دیزل ژنراتور ولوو پنتا تزریق می شود.
  • · ترکیب هوای فشرده و سوخت دیزل باعث اشتعال می شود.
  • · احتراق در موتور دیزل دیزل ژنراتور ولوو پنتا شروع می شود.
  • · احتراق و انبساط حاصل یک سیستم پیستونی را در ژنراتور فعال می کند.
  • · حرکت پیستون این تجهیزات صنعتی باعث می شود محور موتور با سرعت زیاد بچرخد.
  • · محورهای چرخش روتور، یکی از دو جزء اصلی دینام را می چرخانند.
  • · دینام چرخان یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند.

عبور میدان الکترومغناطیسی از طریق استاتور دیزل ژنراتور ولوو پنتا (دومین جزء اصلی دینام) جریان الکترونی تولید می کند. جریان الکترونی به عنوان جریان الکتریکی شناخته می شود.

جریان الکتریکی مستقیم (DC) مهار شده و به یک جریان متناوب کارآمدتر (AC) تبدیل می‌شود که گاهی از طریق یک اینورتر به صفحه کنترل دیزل ژنراتور ولوو پنتا و در نهایت به وسایل شما منتقل می‌شود.

اساساً، دیزل و بسیاری دیگر از ژنراتورهای سوخت فسیلی مانند دیزل ژنراتور ولوو پنتا اینگونه کار می‌کنند. با این حال، همانطور که قبلا ذکر کردیم، این فرآیند برای ژنراتورهای دیزل کمی متفاوت است، که تفاوت‌ها عمدتاً در موتور دیزل آشکار می شود.