فیلتر شنی

انواع فیلتر شنی که از تجهیزات استخری است؛ از شن و ماسه استخر یا محیط های شیشه ای طراحی شده استفاده می کنند که آلودگی ها و زباله ها را هنگام عبور آب از میان رسانه ها از بین می برد. سپس آب تمیز شده از انتهای پایین فیلتر به داخل استخر می ریزد. در فیلتر شنی، شستشوی معکوس زمانی اتفاق می‌افتد که آب از خط زباله خارج شود، به جای اینکه دوباره به استخر برود و فیلتر را تمیز کند.

با افزایش سن و کثیفی شن فیلتر، فشار جریان آب از طریق فیلتر شنی کاهش می یابد. این کاهش فشار جریان آب به نوبه خود باعث افزایش نرخ فشار فیلتر می شود. این به صاحب استخر می گوید که زمان شستشوی معکوس تجهیزات فرا رسیده است. به طور کلی، رسانه های شنی فیلتر شنی باید هر پنج تا هشت سال یکبار، بر اساس میزان مصرف آن، تعویض شوند.

مزایای فیلتر شنی

  • · فیلتر شنی کثیفی ها و زباله ها به اندازه 20-40 میکرون را از بین می برد
  • · کاربری آسان و کارکرد ساده دارد
  • · تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد
  • · شیشه و ماسه فیلتر شنی طولانی ترین ماندگاری را دارد

معایب فیلتر شنی

  • · هر 5 سال یکبار نیاز به تعویض ماسه دارد
  • · شستشوی معکوس آب استخر را کاهش می دهد (هدر رفتن آب)
  • · توانایی کمتر فیلتر شنی نسبت یه از فیلترهای کارتریج (20-40 میکرون در مقابل 10-15 میکرون)
  • · شستشوی معکوس مداوم فیلتر شنی می تواند تعادل آب شما را از بین ببرد و به قبض آب شما اضافه کند
  • · فیلتر شنی بسیار بزرگ و حجیم است که باعث می شود بسته بندی آنها دشوار یا پرهزینه باشد
  • · اضافه شدن هزینه های لوله کشی برای اجرای خط بک واش فیلتر شنی به زباله

انواعی از پرشر گیج

انتخاب ابزار دقیق مانند پرشر گیج مناسب می‌تواند سخت باشد. عواملی مانند سطح دقت مورد نیاز، اندازه صفحه مناسب برای خوانایی، دوام مواد در شرایط محیطی و فرآیند، گزینه‌های نصب موجود و محدوده فشاری که می‌تواند اندازه‌گیری شود و نوع فشاری که باید اندازه‌گیری شود، تعیین می‌کنند که چه نوع پرشر گیج ممکن است مناسب باشد.

برای استفاده شما اگر سازنده‌ای را انتخاب کنید که طیف گسترده‌ای از پرشر گیج‌ها را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد، انتخاب درست یک فرآیند بدون عارضه خواهد بود.

پرشر گیج های مهر و موم

این پرشر گیج ها برای آب بندی مسیرهای نشت احتمالی طراحی شده اند و در انواع کاربردهای صنعتی برای برآوردن الزامات سازگاری مواد، کاربردهای چسبناک، مواد شیمیایی خورنده، ارتعاشات، الزامات بهداشتی و دارویی استفاده می شوند.

گیج های تست با دقت بالا

این پرشر گیج ها برای فرآیندهایی که نیاز به کالیبراسیون دقیق دارند مانند آزمایشگاه های آزمایش مناسب هستند.

پرشر گیج دوبلکس

این پرشر گیج نوعی گیج فشار دیفرانسیل هستند که می توانند در محیط های شدید عمل کنند و تفاوت بین دو فشار اعمال شده را اندازه گیری کنند. این امر گاهی در صنایع تبرید، سوخت، مواد شیمیایی و هوارسانی مورد نیاز است.

سوالات متداول در مورد پرشر گیج

1. گیج فشار چیست؟ پرشر گیج یک دستگاه اندازه گیری شدت سیال است.

2. پرشر گیج برای چه مواردی استفاده می شوند؟ پرشر گیج، ابزاری برای اندازه‌گیری وضعیت یک سیال (مایع یا گاز) که با نیرویی که سیال در حالت سکون روی واحد سطح اعمال می‌کند، مشخص می‌شود، مانند پوند بر اینچ مربع یا نیوتن بر سانتی‌متر مربع. .

3. دو نوع فشار چیست؟ دو نوع فشار اساسی وجود دارد، مطلق و گیج.