پمپ آب

پمپ‌آب وسیله ای است که برای افزایش فشار آب برای انتقال آن از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. پمپ آب مدرن در سراسر جهان برای تامین آب برای مقاصد عمرانی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی استفاده می شود. از پمپ آب برای انتقال فاضلاب به تصفیه خانه ها نیز استفاده می شود.

پمپ آب مدرن اغلب با برق کار می‌کنند، اما از منابع انرژی دیگر نیز استفاده می شود - به عنوان مثال، موتورهای دیزل یا بنزین. در برخی مناطق دورافتاده مانند بیابان ها می توان از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی پمپ آب کوچک استفاده کرد.
پمپ آب روتاری یا دوار
امروزه پمپ آب روتاری بیشترین استفاده را دارند. پمپ آب چرخشی آب را با استفاده از یک قطعه یا قطعاتی که دایره‌ای حرکت می کنند حرکت می دهند. پمپ آب از دستگاه های دوار خود به جای پیستونی که در پمپ های رفت و برگشتی یافت می شود استفاده می کنند.

علاوه بر این، برخلاف پمپ های رفت و برگشتی، پمپ آب دوار دارای دریچه ای برای کنترل جریان آب نیستند. انواع مختلفی از پمپ های دوار وجود دارد که برای اهداف مختلفی استفاده می شود
پمپ های گریز از مرکز
برخی از پمپ های گریز از مرکز از دیفیوزر استفاده می کنند. به طور معمول، دیفیوزرها تیغه های ثابتی هستند که در خارج و نزدیک لبه سیم پیچ قرار می گیرند. دیفیوزر به صاف کردن جریان آب آزاد شده توسط پروانه داخلی پمپ آب کمک می کند و در نتیجه راندمان پمپ آب را افزایش می دهد.

در صورت نیاز به فشار زیاد (مثلاً در مورد چاه های عمیق) می توان از تعدادی پروانه به صورت سری استفاده کرد و دیفیوزرهای پایینی هر پروانه می تواند حاوی پره های راهنما باشد تا به تدریج سرعت سیال کاهش یابد.

برای پمپ آب فشار کم، دیفیوزر معمولاً یک گذرگاه مارپیچ است که به عنوان پیچ شناخته می شود و سطح مقطع آن به تدریج افزایش می یابد تا به طور موثر سرعت را کاهش دهد.
تجهیزات استخر

از مهمترین تجهیزات‌استخر می‌توان به فیلترها اشاره کرد. فیلترهای مختلفی برای استخر وجود دارد در ادامه یکی از آنها را توضیح می‌دهیم.

فیلترهای کارتریج

فیلترهای کارتریج ساده ترین نوع فیلتر استخر هستند که فقط از یک یا چند واحد کارتریج تشکیل شده است. واحدهای کارتریج از ورقه‌های ریز چین‌دار ساخته شده‌اند که با عبور آب، زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. فیلترهای کارتریج مانند سایر فیلترها از طریق شستشوی معکوس تمیز نمی شوند، بلکه از طریق جداسازی فیلتر و شستشوی دستی زباله های انباشته شده از کارتریج تمیز می شوند.

مزایای فیلتر کارتریج

برخی از مزایای فیلتر کارتریج عبارتند از

· به‌راحتی ارزان‌ترین نوع فیلتر، و نصب آسان‌ترین نوع فیلتر

· انتخابی عالی برای استخرهای کوچکتر که به طور منظم استفاده نمی شوند

· واحدهای کارتریج به راحتی قابل تعویض و نسبتاً ارزان در مقایسه با جایگزینی ماسه فیلتر یا شبکه های DE

· فیلترهای کارتریج معمولاً به راحتی جدا و تمیز می شوند

ضدعفونی کننده استخر (کلر، نمک و غیره)

اگر برای استخر از کلر سنتی استفاده می کنید، زمانی که آماده راه اندازی استخر خود هستید، باید کلر را در اختیار داشته باشید. چه بخواهید از قرص، مایع یا پودر استفاده کنید، می توانید آن را در فروشگاه استخر خود پیدا کنید یا از قبل آنلاین سفارش دهید. اگر در حال نصب یک تولید کننده نمک کلر هستید، برای راه اندازی استخر خود باید مقدار زیادی نمک در دسترس داشته باشید. یک استخر جدید به ازای هر 2000 گالن آب به 40 تا 50 پوند نمک نیاز دارد.

انعطاف پذیری چیلر آبی

انعطاف پذیری یکی از مزیت‌های چیلر در استفاده صنعتی است. سیستم‌های چیلر آبی، دستگاه‌های صنعتی بسیار انعطاف‌پذیری هستند که می‌توان آن‌ها را برای کار در محیط‌های مختلف داخلی و خارجی تغییر داد. بسته به نیاز اپراتور، چیلرهای آب خنک را می توان در طیف وسیعی از اندازه ها و پیکربندی ها برای اطمینان از حداکثر سازگاری فرآیند تولید کرد.