سئو چیست؟ سئو خارجی چیست؟ در مقایسه با سئو داخلی، اجرای سئو خارجی قطعا دشوارتر است. سئو خارجی مستلزم ایجاد روابط با سایر وب سایت ها از طریق ایجاد محتوای جذاب یا ارتباط با افرادی است که وب سایت ها را اداره می کنند.

این فرآیند ایجاد روابط را لینک بیلدینگ می نامند. چه کسی به شما لینک می دهد، چگونه به شما لینک می دهد و چگونه محتوای شما در شبکه های اجتماعی و در سراسر وب به اشتراک گذاشته می شود، همه عواملی هستند که می توانند تأثیر قابل توجهی بر توانایی شما برای رتبه بندی در SERP و سئو خارجی داشته باشند.

اجزا سئو خارجی

پیوندها

تأثیر پیوند در موتورهای جستجو

ارزش پیوند

رسانه های اجتماعی

سایت های رسانه های اجتماعی

تأثیر غیرمستقیم

رسانه های اجتماعی دیگر

نقشه سایت

DMOZ

robots.txt

گوگل مینی

چه کسی برای سئو خارجی به شما لینک می دهد؟

برای سئو خارجی می توانید از ابزارهای رایگان برای تعیین اینکه چه وب سایت هایی قبلاً به شما پیوند می دهند استفاده کنید، چیزی که موتورهای جستجو برای سئو خارجی بسیار نگران آن هستند. اگرچه ممکن است بیست لینک ورودی از وب‌سایت‌های دوستانتان شروع خوبی برای ایجاد پیوند باشد، اما جمع‌آوری یک پیوند از یک نشریه اصلی یا وب‌سایت آموزشی (با آدرس .edu) می‌تواند ارزشی بیش از مجموع این بیست پیوند برای سئو خارجی داشته باشد.

از آنجایی که اینترنت اساساً یک شبکه پیوندی از صفحات و وب‌سایت‌ها است که شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند، هر پیوندی برای رتبه بندی سئو خارجی برابر ایجاد نمی‌شود. پیوندهای نشریات و وبلاگ‌های بزرگ معمولاً رتبه بیشتری را ارائه می‌دهند زیرا روزانه میلیون‌ها نفر از آنها بازدید می‌کنند. بنابراین، آنها تأثیر باورنکردنی بر قابلیت ویروسی شدن صفحه وب دارند.

ماهیت یک وب سایت که به وب سایت های معتبر مرتبط با داستان ها و روندهای فعلی پیوند داده شود. بنابراین، این وب سایت ها به احتمال زیاد ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند. همین امر در مورد وب سایت های آموزشی با دامنه .edu نیز صدق می کند، زیرا این وب سایت ها برای مؤسسات آموزشی محفوظ هستند. به این ترتیب، موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که لینک‌هایی که از این وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما می‌آیند، با داشتن اختیارات بیشتر برابر است.

چگونه به شما پیوند می دهند؟

درست مانند زمانی که از Anchor Text برای پیوند دادن یک صفحه وب داخلی به یکی دیگر از صفحات وب شما استفاده می شود، استفاده از anchor text زمانی که وب سایت دیگری به شما پیوند می دهد می تواند در ایجاد ارتباط با کلمات کلیدی و عبارات خاص و سئو خارجی بسیار مفید باشد.

اگر این گزینه را دارید، همیشه برای پیوندی که از دامنه شما استفاده می کند، متن لنگر غنی از کلمه کلیدی را درخواست کنید. گفته شد، اگر گزینه دیگری ندارید، همچنان یک پیوند با انکر تکست به دامنه خود ببرید.

پیوندهای سئوی خارجی

تاثیر لینک در موتورهای جستجو برای الگوریتم PageRank سئو خارجی شامل موارد زیر است:

پیوندهای خارجی در یک صفحه وب را می توان به عنوان رأی تفسیر کرد.

در ابتدا همه آرا برابر در نظر گرفته می شوند.

در طول زمان، صفحاتی که رای بیشتری دریافت می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

صفحات مهم تر رای مهم تری می دهند.

رای در هر صفحه = اهمیت صفحه / تعداد پیوندها.