بوستر پمپ

احتمالاً تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بوستر پمپ سرعت متغیر بهتر از سرعت ثابت است. با این حال مایلیم در این قسمت توضیحات مفصلی به شما بدهیم. مزایای بوستر پمپ فشار متغیر چیست؟ آیا یک بوستر پمپ با سرعت متغیر آنقدر خوب است که ارزش قیمتش را داشته باشد؟

بوستر پمپ دور متغیر

مزایای استفاده از بوستر پمپ با سرعت متغیر عبارتند از:

· پایداری فشار آب در سیستم اصلی بوستر پمپ های دور متغیر است.

· رفع اثرات در شبکه برق به دلیل باز و بسته شدن تدریجی الکتروپمپ ها

· باعث هماهنگ کردن مقدار آب تامین شده توسط پمپ جابجایی، حذف منبع فشار و حذف اثر نیرو

· کاهش فضای اشغال شده با حذف منبع فشار با بوستر پمپ

· کاهش فرسودگی و پارگی الکتروپمپ و در نتیجه افزایش عمر پمپ مجدد

· کاهش هزینه های بهره برداری و نگهداری بوستر پمپ

· صرفه جویی در هزینه به دلیل کاهش مصرف برق

· حذف جریان راه اندازی بالا در مقایسه با یک بوستر پمپ معمولی

گیج دما

گیج دما آنالوگ دمای یک نقطه خاص در فرآیند هستند و به دو دسته عملکرد زیر تقسیم می‌شوند:

گیج دما غیر فلزی

عملکرد این گیج دما بر اساس کاهش یا افزایش طول فلز در اثر تغییرات دما است. گیج دما دوفلزی با ضرایب انبساط طولی مختلف به هم جوش داده شده و در یک نقطه ثابت به هم متصل می‌شوند. تغییرات دما باعث تغییر در طول فلز گیج دما می‌شود. یکی از فلزات نسبت به افزایش دما بهتر واکنش نشان می‌دهد و فلز دیگر را با خود می‌برد و فلز دیگر به کاهش دما واکنش بهتری نشان می‌دهد و گیج دما اینگونه کار می‌کند.

گیج دما گازی

این نوع گیج دما با استفاده از تغییرات فشار گاز در نتیجه تغییرات دما کار می‌کند، به این معنی که تغییر دمای سنسور حرارت باعث تغییر در فشار کل گاز می‌شود و در نتیجه دما توسط سوزن نشان داده می‌شود. . یک گیج دما کالیبره شده با توجه به درجه حرارت U داده شده است.

گاز باردار گیج دما باید یک گاز بی اثر مانند نیتروژن یا هلیوم باشد. مهمترین کاربرد گیج دما قابل شارژ زمانی است که کاوشگر دما بیش از 1 متر از صفحه نمایش دستی فاصله داشته باشد و دسترسی به منبع حرارت دور یا در دسترس باشد. این مدل اندازه گیری دما را گیج دما مویرگی یا دماسنج پره ای می‌نامند که می‌تواند 1 تا 5 متر طول داشته باشد.

کاربرد گیج دما

- صنعت

- پزشکی

- علم شیمی

- هواپیمایی

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور وسیله تولید نیرویی است که از ترکیب یک موتور دیزلی با یک دینام برق تولید می‌کند. این یک نوع موتور ژنراتور است، و اگرچه بیشتر موتورهای دیزل احتراق تراکمی‌برای کار با سوخت دیزل طراحی شده اند، برخی از مدل ها برای کار با سوخت های مایع یا گاز طبیعی دیگر تایید شده اند.

دیزل ژنراتورها در مکان هایی که در صورت قطع شبکه به شبکه برق دسترسی ندارند به عنوان منبع برق اضطراری و برای کاربردهای پیچیده تر مانند پشتیبانی از شبکه، کاهش پیک و صادرات شبکه استفاده می‌شود. اندازه دیزل ژنراتور برای جلوگیری از کمبود بار یا قدرت بسیار مهم است.

قطعات اصلی یک دیزل ژنراتور

· موتور دیزل

· دینام دیزل ژنراتور

· سیستم سوخت

· تنظیم کننده ولتاژ

· سیستم خنک کننده و سیستم اگزوز

· سیستم روغن کاری

· شارژر باطری دیزل ژنراتور

· صفحه کنترل